50 godina Opel Kadetta C

Našoj ragici Kadettu C ove godine je 50. rođendan. Prvi primjerak izašao je iz Opelove tvornice u
Bochumu 1973. godine. Proizvodio se do 1979. godine i proizvedeno je 1 701 076 primjeraka. Poznat je kao
„zadnji pravi Kadett“ jer je bio zadnji Kadett sa stražnjim pogonom.
Nastao je u vrijeme naftne krize kao „radnički“ automobil, bio je ekonomičan i pristupačan cijenom,
jednostavan i jeftin za održavanje. Unatoč tome, Kadett C je bio prepun inovacija i tehničkih rješenja kojih se
ne bi posramili ni skuplji brandovi, rješenja koja su bila obično rezervirana za modele više klase. Primjerice, bio
je prvi Kadett sa sigurnosnim pojasom u 3 točke, ima prednji ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima i
spiralnim oprugama, sve verzije imaju stabilizator, 20mm širi trag kotača, zone gužvanja za smanjenje rizika za
vozača i putnike u slučaju sudara i, iako na prvu izgleda „kockasto“, po prvi puta u klasi u dizajnu se uzimao u
obzir koeficijent aerodinamike.
Da bi zadovoljili sve profile kupaca, Kadettek se proizvodio u 6 verzija (odnosno 7, ali o tome kasnije):

  1. Limuzina coupe s dvoje vrata
  2. Limuzina s četvero vrata
  3. Coupe
  4. City – Hatchback
  5. Karavan s troje vrata (da, samo s troje vrata)
  6. Aero – limitirana serija targa/kabrio modela koju je proizveo „Karosserie Baur“ u Stuttgartu.
    Izbor motora je više nego dovoljan – za svakog ponešto. Štedljivi 1.0 N/S i 1.2 N/S OHV motori te 1.6
    S, 1.9 E i 2.0 E CIH motori za one željne više snage. Kad smo kod više snage, Kadett C Coupe GT/E u
    modificiranoj izvedbi za rally natjecanja sa 225 KS u rukama legendarnog Waltera Röhrla, samo je još više
    pokazao svestranost i mogućnosti Kadetta C.
    Upravo zbog te svestranosti, naš Kadett C uz ostale nadimke i epitete ima još jedan – „Svjetski
    automobil“. Opel je bio u vlasništvu velikog GM koncerna, a Kadett C se zbog svoje jednostavnosti i
    ekonomičnosti proizvodio diljem svijeta pod različitim imenima i uz poneke sitne redizajne. Može ga se naći i
    kao Buick Opel u SAD-u, Chevrolet Chevette u Brazilu, Vauxhall Chevette u V. Britaniji, Holden Gemini u
    Australiji, Isuzu Gemini u Japanu, GMC Chevette i Opel K-180 u Argentini, Daewoo Maepsy i Saehan Gemini u
    J. Koreji i za kraj ona prije spomenuta sedma verzija – Saehan Max – Pick Up izvedba u J. Koreji.
    Mali Kadettek diljem svijeta postao je kultni automobil s klubovima ljubitelja koji se redovito
    okupljaju i razmjenjuju svoja iskustva i znanje s istomišljenicima. Klubovi ljubitelja automobila nisu rijetki, ali
    najčešće su vezani za brand proizvođača ili za model, a puno rjeđe za jednu seriju jednog modela, kao u
    slučaju Kadetta C. Kod nas u Hrvatskoj 2019. osnovana je udruga Kadett C Croatia, s ciljem udruživanja
    vlasnika i simpatizera Kadetta C. Svi ljubitelji te ragice dobrodošli su u udrugu, nema ega ni ograničenja po
    pitanju stanja automobila. Od izložbenog primjerka, racera, tunera, klasičnog pa do hrđavog sklepanog
    ratnika, svi Kadetti C su dobrodošli.
    Eto, Kadett C je toliko poseban i zanimljiv da i 50 godina kasnije u maloj Hrvatskoj jedan bradonja piše
    članak o njemu. Možda sam se i previše raspisao, ali Kadettek to zaslužuje. Tako, sad dok vi čitate ovaj članak,
    odoh ja van nastaviti radove na svojem Kadettu C.
    Pusa, Bok!
    Siniša